• Wykorzystanie podczas zajęć logopedycznych elementów integracji sensorycznej urozmaica i uatrakcyjnia zajęcia, ale przede wszystkim ma głębokie znaczenie terapeutyczne
  • Wczesna interwencja logopedyczna
    - specjalizuję się w diagnozie
    i terapii zaburzeń mowy u dzieci
    w wieku niemowlęcym
  • Wspomaganie rozwoju dzieci
    z zespołem Downa oraz komunikowanie się
    z niepełnosprawnymi, ze szczególnym uwzględnieniem osób
    z autyzmem i zespołem Aspergera
  • Terapia osób dorosłych po udarach
    i urazach mózgu, terapia afazji
    i dyzartrii ułatwiająca normalne funkcjonowanie w dotychczasowym środowisku

Program Attention Autism wg Giny Davies zakłada rozwijanie uwagi u dzieci ze spektrum autyzmu. Cel może zostać osiągnięty poprzez aranżowanie zajęć motywujących dla dzieci z trudnościami rozwojowymi, bazujących na wspólnym doświadczaniu. Terapeuta musi zaplanować zabawę w sposób interesujący , aby ćwiczyć z dziećmi bazowe umiejętności, takie jak: kontakt wzrokowy, wspólne pole uwagi czy umiejętność naprzemienności w interakcjach. Do komunikacji z dzieckiem terapeuta używa czytelnych informacji w formie obrazków, które sam rysuje w obecności dziecka. Dzieci z autyzmem myślą obrazami!  Program realizowany jest poprzez zajęcia grupowe i składa się z 4 poziomów :

Poziom 1 Wiaderko- skupianie uwagi

Poziom2 Budowanie uwagi

Poziom 3 Gra grupowa-zmiana

Poziom 4 Aktywność przy stoliku- przejście

 

Terapeuta musi pamiętać, że musi zacząć w miejscu, w którym jest dziecko, a  nie w  miejscu
w którym chciałby , aby ono było.