• Wykorzystanie podczas zajęć logopedycznych elementów integracji sensorycznej urozmaica i uatrakcyjnia zajęcia, ale przede wszystkim ma głębokie znaczenie terapeutyczne
  • Wczesna interwencja logopedyczna
    - specjalizuję się w diagnozie
    i terapii zaburzeń mowy u dzieci
    w wieku niemowlęcym
  • Wspomaganie rozwoju dzieci
    z zespołem Downa oraz komunikowanie się
    z niepełnosprawnymi, ze szczególnym uwzględnieniem osób
    z autyzmem i zespołem Aspergera
  • Terapia osób dorosłych po udarach
    i urazach mózgu, terapia afazji
    i dyzartrii ułatwiająca normalne funkcjonowanie w dotychczasowym środowisku

Model PECS został opracowany w 1995 roku jako unikalny, wspomagający /alternatywny pakiet interwencji rozwijających umiejętność porozumiewania się dla osób ze spektrum autyzmu i/lub innymi zaburzeniami rozwojowymi.

PECS rozpoczyna nauczanie każdej osoby od podawania obrazka pożądanej rzeczy „partnerowi komunikacyjnemu”, który natychmiast uznaje tę inicjację jako prośbę. System zmierza w kierunku nauki rozróżniania obrazków oraz docelowo do budowania pełnych zdań. W bardziej zaawansowanych fazach, osoby są uczone odpowiadania na pytania oraz komentowania.

Protokół nauczania PECS bazuje na książce B.F.Skinnera „Verbal Behavior”. W PECS podobnie jak u Skinnera, funkcjonalne operatory werbalne są systematycznie nauczane za pomocą odpowiedniego stosowania procedur podpowiadania oraz strategii wzmacniania, co ostatecznie prowadzi do niezależnego porozumiewania się. W naszej metodzie nie używamy podpowiedzi słownych i dzięki temu nasi uczniowie unikają uzależnienia się od nich w procesie uczenia.R odzaj symboli graficznych stosowanych w PECS jest dowolny (mogą to być np. symbole PCS, symbole graficzne Makaton, Piktogramy) Symbole PCS- Picture Communication Symbols (PCS)- jeden z najpowszechniej stosowanych na świecie systemów komunikacji alternatywnej. Są to kolorowe symbole, które ukazują obrazkowo znaczenie słowa, zwyczajowo używanej frazy, zwrotu grzecznościowego.

System symboli PCS zawiera program komputerowy Boardmaker PECS przyjął się z powodzeniem u osób w każdym wieku, u osób posiadających rozmaite trudności komunikacyjne, poznawcze i fizyczne. Niektórzy uczniowie używając PECS zaczęli mówić, inni przeszli na system komunikacji głosowej. Grono badaczy wspierających skuteczność PECS w dalszym ciągu powiększa się. Specjaliści prowadzą badania nad efektywnością PECS w wielu krajach na całym świecie. /źródło: materiały szkoleniowe/